2012-08-23

Stridspartner David från Novare

Min stridspartner i Ö-Ö heter som bekant David Strömwall. När David inte springer omkring i våtdräkt och badmössa i Hammarby Sjöstad där han bor med sin fru Alexandra jobbar han som konsult och delägare i den Investor ägda rekryteringsfirman Novare Executive Search.

Novare sponsrar oss också som team vilket gjort att vi kunnat satsa lite extra på vår utrustning. Det är roligt att känna stöd från våra arbetsgivare och att det finns ett intresse för hur det skall gå för oss. Självklart ökar pressen på prestation men jag vågar påstå att vi har förberett oss nu så bra vi överhuvudtaget haft möjlighet till. Time will tell.

David körde också en Ironman i Schweiz i somras vilket var hans 5:e. Tidigare har han kört Ironman lopp i Sverige och Kanada och även 10 maratons. Hans goda grundfysik har han grundlagt som basketspelare på elitnivå. David är längre än jag och det är inte ofta jag måste titta upp på någon när jag pratar men jag har vant mig.

David och jag växte upp på samma väg när vi var små, Skotvägen på Båthöjden i Fisksätra. Jag är ju tre år äldre än David vilket är en tidsålder när man är liten så vi hängde inte tillsammans då. Vi flyttade också när jag var 15 in till stan och jag och David sprang på varandra igen bara för några år sedan. Idrott och jobb gjorde att vi började umgås och i höstas så bestämde vi oss för att vi ville köra Ö-Ö.

Nu har vi tränat tillsammans en hel del och vi börjar hitta och förstå varandra. Fortfarande vet vi inte hur vi som team kommer att fungera när vi kört i 8 timmar och det börjar bli motigt. Däremot vet vi genom alla våra tidigare lopp att vi båda två individuellt är otroligt målstyrda, har uthållighet, vilja och motivation att prestera.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar